Franse dronemaker Parrot richt zich voortaan enkel nog op diens Anafi-model en de variaties daarop. Dat vertelde een woordvoerder van het bedrijf afgelopen weekend. Parrot stopt dus niet met consumentendrones, maar legt de focus wel ergens anders.

Strijd

Franse dronemaker Parrot nam het jarenlang op tegen het Chinese DJI in de strijd om de gunst van de consument. Recent bracht Parrot echter een statement naar buiten: het bedrijf gaat niet stoppen met consumentendrones, maar gaat zich wel meer richten op de zakelijke markt. De focus van de fabrikant ligt nu volledig op de volgende generatie Anafi, aldus de Fransozen.

Dominantie

Parrot stond ook bekend om hun kleinere, meer speelgoed-achtige drones zoals de Mambo en Swing-modellen. De fabrikant maakt deze minidrones al jaren, zelfs nog voordat de vlaggenschipmodellen Bebop en Anafi lanceerden. Maar de markt voor consumentendrones wordt nog altijd overweldigend gedomineerd door DJI, dat ongeveer driekwart van de wereldwijde verkoop vertegenwoordigt.

Parrot gaat zich minder richten op consumentendrones

Koerswijziging

Met de dominantie van DJI in het achterhoofd heeft Parrot de laatste jaren een koerswijziging ingezet. De focus ligt nu meer op commerciële drone-oplossingen en minder op consumentendrones. In een financiële aanvraag uit 2017 meldde het bedrijf al dat het wilde evolueren naar een "end-to-end drone-groep". De communicatie van Parrot afgelopen weekend past prima in dat plaatje.

Concrete stappen

Eerder dit jaar nam Parrot ook al concrete stappen naar een meer zakelijke doelgroep. Zo sloot het bedrijf in mei een overeenkomst met het Amerikaanse leger. Daarnaast voegde men ook een warmtecamera toe aan de Anafi-drone, om deze breder inzetbaar te maken door bedrijven.

0 Reacties

    Plaats een reactie